Co jeszcze, oprócz umowy o pracę?

Tomasz Tomaszczyk        26 czerwca 2017        Komentarze (0)

Przy podpisywaniu umowy o pracę zazwyczaj nie poświęcamy za dużo uwagi innym dokumentom, jakie podpisujemy. A może ich być całkiem sporo. Również tak ważne, jak oświadczenia, że zapoznaliśmy się z regulaminem pracy, regulaminem wynagrodzenia, czy też innymi zasadami dobrych praktyk oraz postępowania na terenie zakładu.

Jakie to ma konsekwencje? Całkiem spore. Te dokumenty stają się bowiem częścią naszej umowy o pracę. Mogą regulować m.in sposób zlecania nadgodzin (mój ulubiony zapis – konieczna jest pisemna zgoda przełożonego), występowania o urlop, czy dodatkowe świadczenia jakie nam przysługują.

I tu bardzo ważna uwaga – ponieważ te regulaminy, jak i inne wewnątrzzakładowe przepisy są de facto częścią naszej umowy o pracę, szefostwo nie może dowolnie ich zmieniać, tylko przy zmianach na niekorzyść konieczne jest wypowiedzenie.

A jak szefostwo nie wypowie warunków pracy i płacy, to obowiązują nas poprzednie regulacje, a ja mam bardzo ciekawą sprawę do poprowadzenia;-).

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis: